Riot Games väljer Nevions  fjärrproduktionslösning

Riot Games väljer Nevions fjärrproduktionslösning

Sony Group Company företaget Nevion tillkännager att Riot Games har valt lösningar och tjänster från dem. Dessa ska stödja Riot Games globala IP-fjärrproduktionsprojekt, som går under namnet Project Stryker.

Riot Games, som ligger bakom spelet League of Legends, bygger nu upp ett globalt produktionssystem. Ambitionen är att kunna producera live-evenemang var som helst ochnär som helst från centraliserade produktionsdatacenter. Nevions lösning hjälper till med att orkestrera mediaflöden mellan de avlägsna platserna och fjärrutsändnings- samt innehållsproduktionscenter. Lösningen byggs bland annat kring Nevions kontrollmjukvara, VideoIPath. 

– Vi påbörjar en ambitiös plan för att utveckla nya produktions- och arbetsflöden. Det kommer att stödja vår tillväxt från ett e-sportföretag för ett spel, till en framtid med flera spel. Efter att redan ha arbetat med Nevion i ett par år visste vi att deras produkter, expertis och erfarenhet skulle göra det möjligt för oss att bygga en IP-lösning. En lösning som skulle möjliggöra mer global effektivitet för våra e-sportproduktioner, säger Scott Adametz Senior Manager of Infrastructure Engineering på Riot Games. 

– Riot Games är riktiga pionjärer inom liveproduktion och vi är stolta över att vara en del av deras innovativa projekt. Från deras första användning av JPEG XS för två år sedan, till denna senaste satsning för att skapa en verkligt global produktionskapacitet, säger Thomas Heinzer VD på Nevion. 

Spacemap Go plugin för Avids VENUE | S6L och Pro Tools

Spacemap Go plugin för Avids VENUE | S6L och Pro Tools

Sachtler Aktiv™ vätskedämpade videohuvuden

Sachtler Aktiv™ vätskedämpade videohuvuden