BRANSCHNYHET: Martin Berger tillträder som Riedel Communications CSO
Landar tung försäljningsposition i ett expanderande Riedel.
Med 20 år i erfarenhetsryggsäcken från en rad olika marknadsföringspositioner runt om i världen, är Martin Bergers senaste anhalt på karriärsträckan Riedel Communications. För den som inte är bekant med vad den tyska aktören sysselsätter sig med om dagarna är fokus intercomsystem, bland annat serierna Artist och Tango.
Innan Riedel var Berger företagsutvecklingschef och marknadsföringsansvarig på high end-tillverkaren av hushållsartiklar, Vorwerk. I sitt nuvarande uppdrag som Chief Sales Officer kommer Berger hålla i taktpinnen när Riedel förmodligen inleder ett expansivt 2018 efter mycket positiva fjolårssiffror.
– Jag har känt Martin i många år, och han ansluter med exemplariska försäljningsmeriter och en gedigen marknadsbakgrund, säger CEO:n Thomas Riedel. Med Berger ombord kan jag nu tryggt fokusera på innovation, varumärkeshantering och strategiska relationer.
– Möjligheterna som denna roll nu ger mig gör mig väldigt exalterad, kommenterar Berger. Och med den teknologiskt avancerade nivån som finns här, inkluderat ett förträffligt arbetslag, är jag övertygad om att vi kommer ta försäljningen till nästa nivå.