Philips blir PPDS

Philips blir PPDS

Philips Professional Display Solutions omskapas nu officiellt till PPDS. Det är en del av deras nya strategi för att kunna fokusera på kompletta lösningar och förbättrat stöd till hela AV-industrin.

PPDS är idag en av marknadens snabbast växande leverantör och tillverkare av digital signage, LED displayer samt professionella TV lösningar. Med denna nya satsning vill de ta nästa steg i utvecklingen mot att bli en ännu tydligare helhetsleverantör. Detta är första steget i företagets evolution, som ska genomsyra hela företaget och dess produkter.Det handlar bland annat om att inte bara tillhandahålla displayer, utan en mer komplett lösning till kunderna. De kommer även att samarbeta med tredjeparts leverantörer som exempelvis Bosch och NowSignage, för att lösa detta på ett smidigt sätt. Samtidigt utvecklas en strategi för miljöhänsyn. Detta gör de genom ett konstant arbete för att minska onödigt avfall i hela produktionen och verksamheten i stort.

– Vår nya strategiska inriktning är inriktad på totallösningar, global närvaro och hållbarhet. Den här viktiga strategiska omdirigeringen är rätt ögonblick för att ge vår organisation en ny identitet - PPDS. Vi har en stark finansiell ställning och en stark grund som en del av TPV, världens största tillverkare av bildskärmar. I och med vår pågående investering i våra medarbetare och tillverkningsanläggningar, liksom den beprövade kvaliteten från våra Philips professionella skärmar är detta nästa steg för vår organisation, säger Chris Colpaert, chef för EMEA, AP och NA på PPDS.

Turtle Beach köper Neat Microphones

Turtle Beach köper Neat Microphones

När två kanaler inte räcker till

När två kanaler inte räcker till