Grassfish och Vertiseit går ihop
Tillsammans blir de enligt företagen det marknadsledande plattformsbolaget inom Digital In-store i Europa, med visionen att tillsammans skapa framtidens retail.
Grassfish, med huvudkontor i Wien, grundades 2005 och bolaget har globala kontrakt och kunder såsom BMW, Porsche och DHL.
– Grassfish inspirerar och är en drivande aktör inom branschen. Våra företag passar perfekt ihop, både ur ett kulturellt och ett strategiskt perspektiv. Och viktigast av allt, vi delar visionen om hur Digital In-store kommer att forma framtidens retail, säger Johan Lind VD på Vertiseit.
– Vertiseit och Grassfish har båda ett tydligt fokus på att stödja varumärken och retailers i den digitala transformationen av deras butiker. Vi erbjuder en stark plattform, spetskompetens och innovativa lösningar. Tillsammans kan vi driva innovation, teknologier och våra lösningar framåt i ännu högre takt. Vi är mycket nöjda över att kunna erbjuda våra kunder en mer omfattande tjänst och göra det möjligt för dem att utnyttja sin digitala potential. Jag är glad att Grassfish hittat den perfekta matchningen med Vertiseit, säger Roland Grassberger VD på Grassfish.
Bolaget kommer fortsatt ha sitt huvudkontor i Sverige med lokal närvaro i Tyskland, Österrike och Storbritannien, med totalt 120 medarbetare. Personal- och teamstrukturer i båda bolagen kommer att förbli det samma.